Tankar i mörktet

image

Det är sällan jag blir ledsen eller känner mig kränkt,  men ibland så kommer de onda ända innanför skinnet även på mig. Kanhända är det så att man är mer sårbar när man går runt med värk!  Jag försöker att inte gnälla eller kräkas ur mig inför andra. Jag försöker verkligen att tänka positivt som det så klyschigt heter.
Idag har jag haft ovanligt ont i ryggen och blivit illa bemött på en plats där jag vanligtvis känt glädje att vara. Det är tråkigt och mitt livs lilla helvete började tjattra runt innanför skallbenet.  Jävla skit rygg!!  Ska det vara så här resten av livet?  hur ska jag kunna leva ett sjysst resternde liv?
Nu hoppas jag att jag ska få lite svar i morgon och att jag vaknar som dem positiva person som jag faktiskt är..
Det finns alltid de som har det värre än jag!!!  Det är jag väldigt medveten om.
Bilden är tagen nu på kvällen med mobilen.  Fin fullmåne 😀

2 thoughts on “Tankar i mörktet

  1. Ja, usch och fy för värk, jag har i stort set värk varje dag i mina fötter (ibland mer, ibland mindre men försöker inte tänka på det) pga en olycka för många år sedan, om man har värk så är det jobbigt i sig och blir man bemött på ett inte så trevligt sätt heller så underlättar det inte, ibland MÅSTE man bara spy ur sig vad man känner för att lätta lite på trycket så du gör helt rätt och det tror jag inte det är någon som klandrar dig för, och hur du skall leva ett sjysstare liv har jag inget bra svar på men jag får leva med mina ”onda” fötter hela livet och jag vet att allt eftersom jag blir äldre och kroppen sämre så blir även dom, jag vet mina begränsningar så jag försöker att gå efter det och ta dagen så positivt som möjligt, jag har inget annat val.

    Ha en bra dag!

    Liked by 1 person

    • Magnus, man tänker ofta att ”alla andra” är så lyckliga o lyckligt lottade, men jag blir mer o mer övertygad om att ”alla har sin skit” på olika plan.. Ekonomiskt, fysiskt eller psykiskt. Nån gång i livet så får man sig en törn på ett eller annat sätt. Tack för dina ord, skönt att veta att andra vet hur det är att leva med värk. Ha en fin vecka!

      Gilla

Kommentera

